Zo haal je je client weer uit trance

De client heeft door middel van trance volledig contact gemaakt met zijn of haar hulpbronnen. Mooi! Nu is het tijd om deze state voorzichtig in een neutrale state te veranderen. Oftewel, we halen de client uit trance. Je leest hier hoe je dat kunt doen.

Laat de client nog een laatste uitspraak doen vanuit de state

“Spreek van binnenuit wat je ervan vindt.”
Daarna pas ga je helemaal State breken.

Volledig uit de oefening en in het nu brengen

  • Nu, zodra je klaar bent om langzaam terug te komen, mag je knikken.
  • langzaam, heel langzaam gaan we weer terug (anticipatiebouwer). Doe het langzaam zodat je ook kunt genieten van de weg terug, en steeds verder terug, totdat je weer voelt hoe je zit, of hoe je ligt, en zo meteen, nu nog niet, tel ik….
  • En zo met één tel tegelijk… maar nu nog niet… tel ik weer terug… van 1… naar 10… en je wordt steeds wakkerder bij ieder nummer… en straks bij 10 zeg ik ‘helder en fris’ en op dat moment kun je dan weer je ogen open doen, en dan voel je je fris en fantastisch… en de rest van de dag…en alle dagen… voel je die innerlijke kracht… die je helpt… om dat te doen… wat je wilt doen… dan ben je weer gewoon terug, simpel wakker, voel je je verfrist, relaxed, alert, bewust, kalm en gewoon fantastisch aanwezig in deze ruimte. Dus laten we dat NU DOEN.  Klaar om te gaan in…
  • 1 Je voelt je contact met de stoel…
  • Weet dat je mag vertrouwen op jezelf…

uit tramce

  • Je voelt je heerlijk fantastisch.
  • 3 van top tot teen voel je je perfect op iedere manier. Fysiek perfect, mentaal perfect, emotioneel kalm en sereen.
  • Je ogen voelen sprankelend en helder.
  • er zijn veel mooiere dingen waar je misschien over zal kunnen dromen.
  • Het is alsof alles lijkt terug te komen en je wakker wordt na een perfecte nacht slapen. Je weet dat je een perfecte nacht slaap hebt gehad. Terwijl je wakker wordt lijkt alles in je vernieuwd en verfrist te zijn.
    En je onderbewuste is alles wat het geabsorbeerd heeft in je aan het processen, en je bent klaar om plezier te hebben in het leren van de spannende ontdekkingen die je te wachten staan als je (specifiek geval).
  • 4 je voelt je al meer terugkomen vanuit die ontspanning.
  • meer en meer alert.
  • Je lichaam begin je een beetje te beginnen, een beetje te stretchen.
  • Haal eens heel diep adem.
  • En je zou echt niet je ogen open moeten doen totdat je helemaal re-energized, opgeladen, verfrist, volledig alert en bewust bent, met een echt gevoel van optimisme over waar de toekomstige jij je naartoe zal brengen.
  • 5 Het gevoel in je vingers komt terug.
  • Je voelt je ogen lichter worden.
  • Je vingers kunnen zich weer bewegen.
  • Beweeg je tenen en je vingers, haal lekker diep adem.
  • 6 Je krijgt meer en meer energie in je lichaam.
    Haal een keer diep adem, voel je longen gevuld worden met zuurstof.
    Longen schoon, keel is schoon, hoofd is helder, mind is helder.
  • 7 Je kaken kunnen zich weer bewegen.
  • 8 Adem nog maar eens even diep in en uit. Dan lost het beeld zich op en realiseer je je dat je hier nu in een ruimte bent met anderen, en kom dan in je eigen tempo terug in het hier en nu.
  • Stel je voor dat er een emmer met ijskoud water over je heen gegeten wordt.
  • 9 in een moment (!) ga ik je schouder aanraken/in mijn vingers knippen, waarna je wakker en klaar om te doen en ontdekken, ontwikkelen en etc.
  • 10 helder en fris, (knip) ogen open helder en fris, en voel je gewoon wakker, verfrist, relaxed, alert, vol met energie, simpelweg fantastisch!
  • Je komt terug met je complete persoonlijkheid intact, volledig online, met de veranderingen die je onbewust hebt gemaakt, en enthousiast om te beginnen aan…
  • Haal diep adem, vul je longen met zuurstof. Je longen zijn schoon je keel is schoon je hoofd is helder je mind is helder. Vrijheid.
  • Gefeliciteerd, goed gedaan!
  • Volledig terug in deze ruimte, het hier en nu.
  • Hoi (schud hand), welkom terug. Je hebt het geweldig gedaan.
  • Stretch uit,
  • Voel je rug tegen de stoel.
  • Voel steeds waar je ademhaling zich in je lichaam bevindt.

Voer nog een definitieve Break State uit, en daarna een future pace. Dan is je coachingssessie volledig ten einde!

Dankje voor het lezen! Reageer even hieronder & deel dit met je vrienden! Ook geef ik je graag een cadeau: je mag mijn Praktische Mindfulness Training gratis hebben. Klik hier om toegang te krijgen.

Laat een reactie achter!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.