Hoe kun je mindfulness toepassen in het dagelijks leven? Hoe kun je het echt integreren in je dagelijkse activiteiten? Hier vind je de beste tips voor mindfulness in het dagelijks leven. Lees verder om het direct helemaal zelf te leren…

Tip 1 – Mindfulness in je leven integreren? If you don’t pay, you don’t pay attention

Je krijgt in dit artikel allerlei tips en opdrachten waarmee je zelfstandig aan de slag kunt met mindfulness in je dagelijks leven, dus zonder cursus, premium e-boek of premium online programma.

Echter, ik wil je in de eerste tip wél op het hart drukken om een klein bedrag in je eigen ontwikkeling te investeren. Zodra je betaalt, ga je veel meer uit een project halen.

Je kunt hier een gratis project van maken door de gratis tips en oefeningen van deze blog te gebruiken, maar je discipline krijgt een krachtige, moeiteloze boost als je ook een beetje geld in je ontwikkeling hebt geïnvesteerd. Je gaat dan meer je best doen.

Tip 2 – Ontvang iedere dag een mindfulness-opdracht van Happy With Yoga

mindfulness in het dagelijks leven integreren

Wil je mindfulness in je dagelijks leven integreren? Maak dan gebruik van deze Nederlandstalige methode van Rolf en Melanie – de bekwame mindfulness-leraren van Happy With Yoga.

Zij hebben een 8-weekse mindfulness-cursus samengesteld waarin je iedere dag een opdracht krijgt via de mail. Uiteraard zit er ook een online leeromgeving bij, maar het gaat erom dat je iedere dag een herinnering binnen handbereik krijgt.

Hierna lezen:  De rozijn-oefening (Eten met mindfulness) Zo gaat ie!

De opdrachten zijn ervoor bedoeld om mindfulness in je dagelijks leven te integreren. Dat gebeurt onder andere met audiobestanden, video’s en dagelijkse e-mails.

Hier vind je deze gave opdrachten.

Tip 3 – Zelf mindfulness leren? Gebruik de gratis Smiling Mind-App en -blog

Heb je ooit van Smiling Mind gehoord? Het is een Australische non-profitorganisatie die een gratis app en blog heeft ontwikkeld – vol met mindfulness-oefeningen voor het dagelijks leven. Dat is nou het leuke van Smiling Mind: hun oefeningen zijn er vooral op gericht om mindfulness in je dagelijkse activiteiten toe te passen, en niet alleen op je meditatiekussen.

Tip 4 – Vind honderden mindfulness-oefeningen op onze eigen blog

Ook wij kunnen er wat van. Een soort Nederlandse Smiling Mind! Neem bijvoorbeeld een kijkje in dit artikel met bijna 100 mindfulness-oefeningen.

Tip 5 – Doe de ultieme mindfulness-techniek voor het dagelijks leven: monotasking

mindfulness in de praktijk

Doe maar één ding tegelijk. Multitasken is niet eens zinvol. Daarbovenop is het niet prettig. Door je volledige aandacht aan één ding te schenken, werk je veel beter én geniet je meer. Je gesprekken, relaties en taken krijgen een veel hogere kwaliteit.

Tip 6 – De beste manier om zelf aan mindfulness te doen? Gewoon lekker vaak pauzeren!

Theepauze, koffiepauze, even liggen, even wandelen, even een praatje maken, even een paar seconden de ademhaling vertragen (inderdaad, een meditatie)… uiteraard allemaal zonder mobieltje. Het wordt tijd om niet langer neer te kijken op dat Surinaamse gevoel van ‘rustig aan doen’, maar om juist te erkennen dat dat vertragen veel gezonder is dan dat Nederlandse gevoel van productiviteit.

Dat pauzeren kun je trouwens op heerlijke wijzen iedere dag doen via dit 8-weken-plan van Melanie & Rolf.

Op jouw geluk!

Tot slot hebben we de volgende bronnen voor je:

Gerelateerd: lees verder...