mindfulness-voorbereiding-rustige-plek

Mindfulness-voorbereiging: klaarzitten op een rustige plek

Mindfulness tijdens onrustige situaties

Mindfulness kun je altijd en overal doen, zelfs tijdens lawaaierige of ‘hectische’ situaties. Dus deze ‘oefening’ hoef je in veel gevallen niet volledig te doen, en in veel situaties zou dat ook niet kunnen. Je kunt lawaai ook accepteren zoals het is. Je innerlijke weerstand tegen het lawaai kun je loslaten. Deze acceptatie van ‘het moment zoals het is’ brengt je ook naar de kalmte van innerlijke vrede.

Een rustige plek zoeken

Deze oefening kan ter voorbereiding gebruikt worden zodat je klaar zit voor de oefening die je daarna wil gaan doen. Je voegt een bijzondere dimensie aan je mindfulness toe als je speciaal tijd voor jezelf vrijmaakt, waarbij je op een rustige plek gaat zitten waar je niet gestoord wordt. Hier gaat deze ‘oefening’ over.

mindfulness-voorbereiding-rustige-plek

 Klaar gaan zitten op een rustige plek

  • Ga rustig zitten op een plek waar het stil is en waar je niet wordt gestoord.
  • Zit niet met je rug naar een (drukke) open ruimte.
  • Neem een comfortabele, natuurlijke zitpositie aan.
  • Laat beide voeten de grond raken voor aarde en let erop dat je armen en benen niet gekruist zijn, zodat de energie die door je heengaat kan doorstromen en er geen blokkades in je lichaam zijn. De linker en rechter hersenhelften kunnen zo ook makkelijker contact met elkaar kunnen maken.
  • Sluit je ogen.
  • Wees bewust van je lichaam.

Ga door naar deze ademhalingsoefening om je voorbereiding af te ronden met een aantal bewuste ademhalingen.

Gerelateerde artikelen: ook interessant?

Bedankt voor het lezen. Reageer even hieronder en dan zal ik reageren & deel dit met je vrienden! Sharing is Caring.