Veel van onze alumni besluiten om coach/therapeut te worden. Daarom helpen we ze dikwijls ook met marketing. Er is echter een tool die volledig gemaakt is voor therapeuten en coaches om er hun website mee te maken: Bloom. Hoe interessant en effectief is deze software waarmee je websites kunt maken voor therapeuten en coaches? Lees verder voor onze review…

Alles over Bloom: hét websitesysteem voor therapeuten en coaches

Het opzetten van een goede, aantrekkelijke website is enorm belangrijk voor alle ondernemers. Hierbij is het echter wel belangrijk dat je er rekening mee houdt dat niet elk format geschikt is voor jouw business. Zo geldt voor therapeuten en coaches bijvoorbeeld dat ze de website niet gebruiken voor het verkopen van een product, maar voor het overhalen van potentiële cliënten om een bezoek te brengen aan de praktijk. Daar weten ze bij Bloom alles van. In dit artikelen vertellen we meer over dit websitesysteem en hoe jij er gebruik van kunt maken om jouw praktijk naar een hoger niveau te tillen.

Zelf een website maken

Het maken van je eigen website kan erg leuk zijn, maar er zitten ook een hoop haken en ogen zijn. Er zijn namelijk talloze factoren om rekening mee te houden en als je hier niet genoeg aandacht aan besteed, zal je al gauw merken dat de site niet het gewenste effect heeft. Om je een beter beeld te geven van de eigenschappen van een succesvolle website, hebben we ze kort voor je op een rijtje gezet:

  • Vindbaarheid. Het allerbelangrijkste is dat jouw website gevonden wordt wanneer mensen bepaalde zoekwoorden intypen in zoekmachines. Het is dus niet alleen belangrijk om te ontdekken welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken, maar ook hoe je deze moet gebruiken.
  • Informatief. Als je op de link van een website klikt, verwacht je daar bepaalde informatie te vinden. Is deze informatie onduidelijk of moet je er lang naar zoeken, dan verlies je waarschijnlijk al gauw je geduld en ga je op zoek naar een andere website.
  • Aantrekkelijk. Het is daarnaast ook belangrijk om de aandacht van de bezoekers vast te houden door middel van afbeeldingen en graphics. Let wel: less is more. Maak het dus vooral niet te druk.
  • Overzichtelijk. Mensen zijn nu eenmaal ongeduldig. Als je op een link klikt en eindigt op een website die veel te ingewikkeld of chaotisch is, zal je al gauw de neiging hebben om deze weer te verlaten. Houd het daarom overzichtelijk.

Al met al zijn er dus veel dingen die je moet overwegen voordat je aan de slag kunt met je eigen website. Dat is dan ook de reden dat een hoop mensen ervoor kiezen hiervoor een professional in te huren. Ben jij een therapeut of coach op zoek naar meer cliënten? Dan is Bloom de professional voor jou.

Waarom Bloom?

De oprichters van Bloom hebben jarenlange ervaring in allerlei soorten vakgebieden. Ze weten alles over sales, marketing, webpsychologie en het maken van websites. Deze kennis hebben ze toegepast in het ontwikkelen van een alles-in-één pakket. Wanneer je je hiervoor aanmeldt, krijg je dus toegang tot een volledige website, inclusief de nodige pagina’s, voorbeeldteksten en -afbeeldingen. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is deze website vullen met jouw persoonlijke informatie.

Twijfel je nog over of Bloom wel de juiste provider voor jou is? Beantwoord dan eens de onderstaande vragen:

  • Heb je al een website, maar heeft deze niet het gewenste resultaat?
  • Vind je het vervelend dat je voor elke wijziging moet aankloppen bij een webdesigner?
  • Is jouw website verouderd en werkt deze daardoor niet meer goed?
  • Heb jij zelf niet voldoende specialistische kennis om hier verandering in te brengen?

Heb je één of meerdere van deze vragen met ‘ja’ beantwoord? Dan is Bloom zeker iets voor jou.

Bloom onderscheidt zich van de concurrentie door websites te ontwerpen die specifiek gericht zijn op het omzetten van bezoekers in cliënten voor jouw praktijk. Het gaat dus niet om het verkopen van een product, zoals op veel andere websites. In plaats daarvan wil jij je richten op het winnen van het vertrouwen van de bezoekers. Je wilt ze overtuigen van het feit dat jij de beste persoon bent om hen te helpen bij het verbeteren van hun leven. En dat is alles behalve eenvoudig. Toch kom je met het websitesysteem van Bloom al een heel eind.

Voordelen van het zelf beheren van je website

Eén van de grote voordelen van Bloom is het feit dat je de website nadat deze is afgerond, helemaal zelf kunt beheren. Dit geeft je de mogelijkheid om alles up-to-date te houden en belangrijke informatie binnen no-time toe te voegen. Ook kan je op deze manier natuurlijk informatie verwijderen, pagina’s bewerken, je huisstijl aanpassen en nog veel meer. Dit zorgt er niet alleen voor dat jouw bezoekers snel en eenvoudig weten waar ze aan toe zijn, maar ook dat jij niet elke keer geld kwijt bent aan het benaderen van een webdesigner om het voor je te regelen.

Het beheren van een website klinkt misschien lastig, maar met de tools van Bloom is het zelf zonder enige voorkennis prima te doen. Je krijgt toegang tot allerlei functies die je helpen bij het analyseren van statistieken, bijwerken van gegevens en leveren van de juiste informatie. Bovendien worden er regelmatig nieuwe functionaliteiten toegevoegd door het team. Je blijft dus altijd op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van webdesign.

Ontvang persoonlijke begeleiding

Natuurlijk gooien ze je bij Bloom niet zomaar in het diepe. Naast het uitgebreide websitepakket, krijg je ook nog toegang tot verschillende vormen van begeleiding. Ten eerste kan je profiteren van de ruim 100 instructievideo’s, waarin talloze nuttige onderwerpen worden besproken. Sommige video’s hebben meer de vorm van tutorials, terwijl de experts in andere interessante ontwikkelingen bespreken of meer vertellen over waarom een bepaalde functie belangrijk is voor jouw website.

Heb jij een specifieke vraag over jouw website of hoe je jouw resultaten kunt verbeteren? Dan heb je de mogelijkheid om persoonlijk contact op te nemen met een van de experts. Zij zitten vijf dagen per week klaar om al jouw prangende vragen te beantwoorden en doen hierbij hun uiterste best om zoveel mogelijk rekening te houden met jouw unieke situatie. Zo krijg je snel de antwoorden die je nodig hebt en kan je direct weer door met het werven van nieuwe cliënten.

Meld je aan voor de gratis online training

Wil je echt alles te weten komen over het opzetten en beheren van een website voor therapeuten en coaches? Schrijf je dan in voor de gratis online training van Bloom. Deze training wordt gegeven door sales expert Arthur Jansen en marketing expert Joas Schurer en bevat alle handvatten die jij nodig hebt om aan de slag te gaan. Voor de training is geen specifieke voorkennis nodig, als je maar weet wat jij met jouw website wilt bereiken.

Tijdens de training draait het allemaal om het ACV-model. ACV staat voor:

  • Aantrekken van bezoekers. Het allerbelangrijkste doel van een website is het aantrekken van bezoekers die je potentieel om kunt zetten in cliënten. Dit doe je door ervoor te zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk eindigt in de Google-zoekresultaten. Daar hebben ze bij Bloom een aantal methoden voor.
  • Creëren van vertrouwen. Vervolgens moet je vertrouwen kweken. Het feit dat iemand je website bezoekt, betekent namelijk nog niet dat ze ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van jouw service. Hiervoor moet je eerst zorgen dat ze geloven in jouw vaardigheden.
  • Verkopen van je dienst. Tot slot moet je je best doen om jouw dienst te verkopen. Dit doe je door nuttige informatie aan te bieden, zonder al te opdringerig te worden. Het vinden van deze balans kan erg lastig zijn.

Tijdens de training wordt elk van deze onderwerpen uitgebreid besproken en krijg je een handig stappenplan toegereikt voor het bereiken van deze doelen. De combinatie van ervaring op het gebied van marketing, sales en webpsychologie zorgt ervoor dat de experts jou kunnen helpen de perfecte balans te vinden om nieuwe cliënten aan te trekken.

Lees het boek De Goed Presterende Website

Neem je al deze informatie liever in je op in de vorm van een goed boek? Dat kan ook! Joas Schurer en Arthur Jansen hebben samen het boek De Goed Presterende Website geschreven. Hierin bespreken ze ook alle bovenstaande informatie en gaan ze dieper in op de achterliggende psychologie. Je kunt het boek online bestellen, waarbij je alleen betaalt voor de verpakkings- en verzendkosten. Daarnaast kan je ook het e-book downloaden via de website. Deze is helemaal gratis.

Laat je inspireren door het portfolio

Voordat je aan de slag gaat, is het altijd een goed idee om een kijkje te nemen bij het werk van anderen. Op de website van Bloom vind je een uitgebreid portfolio van websites die therapeuten of coaches hebben gemaakt met behulp van dit websitesysteem. Neem dus even de tijd om deze op je gemak te bekijken en maak notities van dingen die je wel of niet aanspreken. Dit kan later bij het maken van je eigen website zeker van pas komen.

Lees de blogs

Tot slot vind je op de website ook nog een hoop leuke, interessante en informatieve blogs. Deze gaan over talloze verschillende onderwerpen en bevatten nuttige tips en adviezen voor iedereen die graag zijn eigen website wil opzetten en beheren. Om je een idee te geven van de dingen die in deze blogs worden besproken, hebben we een aantal titels voor je op een rijtje gezet:

  • Hoe maak je een PayPro-betaalpagina aan voor op je website?
  • Ik heb tips gehad over mijn website, wat nu?
  • Hoe kies je als (online) coach het juiste emailmarketingsysteem?
  • Beste betaalsysteem voor je website.
  • Beter gevonden worden op Google: 6 krachtige SEO-strategieën.

Neem contact op met Bloom of begin hier…

Lijkt het je wel wat om gebruik te maken van de services van Bloom? Dan kan je altijd eens contact opnemen met de klantenservice. Maak een belafspraak, bel zelf naar +31 (0)20 24 44 829 of stuur een berichtje. Dit laatste kan door het contactformulier op de website in te vullen of te mailen naar het e-mailadres van Bloom.

Op jouw succes!

Gerelateerd: lees verder...