Klant-reviews (testimonials) zijn belangrijk. Wil je je klanten verzoeken een review te geven (via tekst of een interview) en zoek je voorbeelden van review-vragen? Hier vind je de beste voorbeeldvragen voor de beste klant-recensies.

De voorbeelden van review-vragen

Je klantbeoordelingen op je website zijn belangrijk. Hierbij geldt: meer reviews verzamelen is beter. Nodig dus zo veel mogelijk klanten uit voor een review. Hier vind je de beste voorbeeldvragen om aan je klanten te stellen zodat er een uitstekende review geschreven kan worden (of via video getoond kan worden).

  • Wat betekent ons bedrijf voor jou?
  • Wat betekent ons product/onze dienst voor jou?
  • Wat leverde het je op?
  • Hoe zet je dat in in je dagelijks leven?
  • Hoe zet je dat in tijdens je werk?
  • En wat deed dat met jou?
  • Hoe zou je vóórdat je klant was bij ons hiermee zijn omgegaan? Kun je beschrijven hoe je leven eruit zag voordat je ons product gebruikte?
  • Wat deed dat met je in die tijd?
  • Waarom heb je ons product/onze dienst afgenomen?
  • Kun je beschrijven hoe je leven er nu uit ziet? Wat er is veranderd nadat je met ons product aan de slag bent gegaan?
  • Heeft deze verandering ook een effect gehad op anderen? Zo ja, wie en welk effect heeft het gehad?

In bovenstaande vragen hebben we steeds naar een hoger abstractieniveau ‘ge-upchunkt.' Dit is belangrijk omdat je hiermee tot ‘de waarom', het kernprobleem en de kernoplossing doordringt.

Het is echter ook belangrijk dat je dingen uitvraagt die meer op de oppervlakte liggen, zodat er concreet geschetst wordt hoe het is om klant te zijn bij jou. Zie onderstaande vragen…

  • Wat vind je van {detail a van het product}?
  • Wat vind je van {detail b van het product}?
  • Wat vind je van {detail c van het product}?
  • Wat zie, hoor of voel je als je ons product/onze dienst afneemt?
  • Vertel me in één woord: {ons product/onze dienst} is…
  • Herhaal bovenstaande vraag 20 keer spontaan en zonder dat de klant zichzelf inhoudt.
  • Zou je ons product wel of niet aanraden, en waarom?

Succes met jouw testimonials!