Jeukwoorden top 10 (Lijst!) [Kantoortaal] [55 nietszeggende woorden]

Nietszeggende jeukwoorden en kantoortaal… Er is geen touw aan vast te knopen en we vinden het soms maar akelig. Hier vind je een volledig overzicht met 55 van de beste voorbeelden van nietszeggende jeukwoorden. Daarnaast vind je in dit artikel een jeukzinnen-generator en leer je tot slot hoe je ze wél nuttig kunt inzetten.

Top 31 jeukwoorden (inderdaad, het zijn er veel meer dan 10 geworden!)

Hieronder vind je de belangrijkste jeukwoorden. Bekijk de lijst, lees de rest van dit artikel en vraag jezelf af hoe vaak jij dit soort woorden gebruikt en wat voor effect ze hebben. Daarnaast geeft het boek ‘Uitrollen is het Nieuwe Doorpakken’ van Japke-D. Boumma goed en humoristisch inzicht in je taalgebruik op het werk.

Droom Leef Geniet Aanbieding Live
  1. Processen
  2. De factor mens
  3. De organisatieontwikkeling
  4. De missie
  5. Moet meerwaarde leveren bij
  6. Dient te faciliteren bij
  7. Schept voorwaarden voor
  8. Dient te focussen op
  9. Stuurt
  10. De implementatie van
  11. De terugkoppeling van
  12. Het aansturen van
  13. De ontwikkeling van
  14. De integratie van
  15. Business architecture
  16. Conceptplannen
  17. De synergie met
  18. De werkgroepen
  19. Strategisch beleid
  20. Uitkristaliseren
  21. Toegevoegde waarde leveren
  22. Leading zijn
  23. Doorschakelen
  24. Het breed maatschappelijke middenveld
  25. Ik stond op het veld
  26. Incompany foodcoart
  27. Performance dialoog
  28. Customer Journey Expert
  29. Engagement
  30. Kernboodschap
  31. Sparren

24 nietszeggende jeukwoorden die de top 31 net niet haalden

kantoortaal

  • De klankborden met
  • Targets
  • Mijlpalen
  • Business units
  • Best practices
  • Optimale
  • Eenduidige
  • Pro-actieve
  • Resultaatgerichte
  • Efficiënte
  • Supply Chain Processen
  • Inventarisatie
  • Insteek
  • De flexibilisering van
  • Hangt nauw samen met
  • Stelt eisen aan
  • Is uitgangspunt bij
  • Het management
  • De kerncompetentie
  • Human capital
  • Kennismanagement
  • De eerste aanzet
  • Factoren
  • Draagvlak

Nietszeggende jeukzinnen-generator

Neem een woord uit iedere kolom en bouw hier een nietszeggende zin mee. In de volgende paragraaf laat ik zien hoe ik dit heb gebruikt om een ‘geloofwaardige’ Linkedin-aanbeveling te schrijven.

Extreme voorbeelden van tenenkrommende kantoortaal

nietszeggende jeukwoorden en kantoortaal

Ik heb bovenstaande jeukzinnen- en kantoortaalgenerator gebruikt om een Linkedin-aanbeveling te schrijven voor een van mijn studiegenoten tijdens mijn Business Bachelor. Een buitenstaander die niet deze studierichting heeft gevolgd, zou denken dat het echt is:

Omer Buyukbas heeft oog voor detail, en heeft meerwaarde geleverd bij de implementatie van complexe supply chain processen, waarbij het belang van strategisch beleid voorop stond. De terugkoppeling van de optimale business architecture, waarbij de feedback van de heer Buyukbas de mijlpijlen faciliteerde, was het uitgangspunt bij het afstemmen van de werkgroepen. De Human Capital schepte voorwaarden voor de organisatie-ontwikkeling, waarbij er voldoende draagvlak was bij de de processen.

Kennismanagement hing nauw samen met de definitie van efficiënte business models, waarbij commitment van de klankborden met de heer Buyukbas doorslaggevend waren. De eerste aanzet voor de conceptplannen hingen nauw samen met de projectorganisatie.

Drie jaar later besloot ik mijn aanbeveling te updaten. Ook hierbij geldt dat iemand die geen business of ICT heeft gestudeerd, dit voor echt kan aanzien. Zie hier het resultaat:

Drie jaar na mijn vorige aanbeveling voor mijn vennoot, leidinggevende en baas – Omer Buyukbas – is het tijd voor een geüpdatete aanbeveling over Omer, zijn innovatie-inzicht en de uitdagingen waarmee we in de markt te maken kregen.

Omer en ik hebben samen een nieuwe Straight To Nokia Based Smartphone App gepitcht. Het is een app voor medische professionals die HPD hebben. Deze app laat Branded Integrations naadloos samenwerken met Content Creators. Branded Integrations van een User Side Content Platform zijn verleden tijd.

Hiervoor hebben Omer en ik samen de startup M2M Digital opgericht, zodat we ons konden focussen op SEO en Keyword Rich Trend Tracking. Daar hadden we veel succes mee op de Mobile To Mobile Tablet Based Client Side.

Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van User Testing van een Analytics Perspective tool van Peddle. Dat is een Strategische Business Unit van KUM Digitals Cloud Source Innovation Fields. Om dit te financiëren, hebben we wat kapitaal uit een VC Firma uit Quatar gehaald, zodat het van de grond kon komen.

M2M Digital werkt als een Compagnion Service. Het koppelt merken met Alpha Based Consumers, zodat het overeenkomt met hun Tablet Based Peer2Peer Behaviour, waarbij gebruik wordt gemaakt van Multi Stage Engagement.

Zo hebben we een Mobile Based App Farming Product geëmployed voor Realtime Optimization om kerkgangers in de Cloud Based Content Platforms te krijgen. Dat deden we met onze Geo Targeted Ad Serving Platform die zich focust op Mobile en Tablet Based ondernemingen met een extreem hoge ROI.

Hiertoe hebben we AB-testing toegepast op een verscheidenheid aan markten, HTML 5 Compatible, waarbij we ons focussen op User Generated Crowd Sourced Brand Integrations door Tablet en/of Cloud Based Computer Systems.

Dit wilden we ook monitizen voor 3rd Parties. Hiervoor hebben we nieuwe BBM Advertising Ecosystems opgezet. De Crowd Tracking Technology versterkt de marktdynamieken voor Social Networking & Media Platforms voor Tumblr.

Genoeg gelachen – Jeukwoorden kun je ook voor een goed doel inzetten

Er zijn ooit eens benamingen gegeven aan specifieke soorten vage kantoortaal. Nominalisaties en ongespecificeerde werkwoorden zijn ‘nietszeggende woorden’ maar wel 2 basis-elementen voor beïnvloeding met het Milton Model.

Nominalizations en Unspecified Verbs kunnen als jouw startpunt dienen om je cliënten te coachen en ze aan te zetten tot veranderingen. Daarvoor worden nominalisaties in combinatie met unspecified verbs gebruikt. Voorbeeld: “Ervaar (unspecified verb) dat je behulpzaamheid (nominalisatie) aan het ontwikkelen bent.”

Nominalisaties

jeukwoorden en kantoortaal

Nominalizations zijn vaagheden, begrippen en termen. Je kunt ze niet in een kruiwagen leggen. Een knikker, stoel, tafel of boodschappen wel. Het zijn werkwoorden die in een zelfstandig naamwoord veranderd zijn. Dat geeft het een vaag karakter.

In de volgende zin zitten al 3 nominalisaties:

De opbouw en herstructurering van de samenleving.

Hoe hoog vind jij het ‘jeuk-gehalte’ in deze zelfstandig naamwoorden die eigenlijk werkwoorden zijn? Namelijk: ‘opbouwen’, ‘herstructureren’ en ‘samenleven’? Als je er weer een werkwoord van maakt, worden ze al een stukje minder vaag.

Nog een voorbeeld: iemand kan zijn vriend helpen, wat een vrij concrete uitdrukking is. Dat kan in de nominalisatie ‘behulpzaamheid’ veranderen, waardoor het alweer bijna gaat jeuken… Of zal dit juist het tegenovergestelde effect geven? Kunnen nominalisaties ook juist een positief effect hebben?

Alle gemoedstoestanden (deugden, gevoelens en capaciteiten) zijn in principe ook nominalisaties. Ool het woord ‘nominalisatie’ is een nominalisatie! Laten we er meer ontdekken: de dikgedrukte woorden in het volgende citaat van Milton Erickson zijn nominalizations:

“Ik weet dat je in je leven een bepaald probleem hebt dat je op een bevredigende manier wilt oplossen, en ik weet niet helemaal zeker welke persoonlijke hulpmiddelen je het effectiefst zou vinden om dit probleem op te lossen, maar ik weet wel dat je onbewuste beter dan jij in staat is om in je ervaringen naar precies dat hulpmiddel te zoeken.”

Erickson heeft niks concreets gezegd in bovenstaand fragment, terwijl de cliënt er juist vele oplossingen uit kan halen doordat er zoveel ruimte is om er een persoonlijke betekenis aan te geven. Hier komen we dus al bij het nut van nominalisaties en vage ‘nietszeggende taal’. Nominalisaties die sterk met leren en ontwikkelen te maken hebben kun je goed gebruiken in je bemoedigingen. Voorbeelden van dit soort nominalisaties zijn:

  • Realisaties
  • Betekenissen
  • Begrip
  • Inzichten
  • Verlichting
  • Kennis
  • Besluit
  • Vertrouwen
  • Verlangens
  • Gevoelens
  • Gedrag
  • Communicatie
  • Relaties
  • Keuzes
  • Proces
  • Integratie
  • Ervaringen
  • Energie
  • Geluk
  • Verbinding
  • Balans
  • Succes
  • Connecties
  • Geduld
  • Liefde
  • Hulpmiddelen
  • Oplossing
  • Expertise
  • Excellentie
  • Bronnen
  • Balans
  • Natuurlijk gevoel
  • Creativiteit
  • Moed
  • Respect (en alle andere deugden)

Een oplettende cliënt kan het metamodel als tegenmiddel gebruiken. Hij kan er dan een opnieuw een werkwoord van maken, en het onderwerp en het leidend voorwerp er weer bij betrekken. De nominalization ‘inzicht’ wordt dan: “Wie ziet wat precies in, waarover?” Of: “Op welke manier komt die inzicht tot stand?” Nu is het ook makkelijker om er iets mee te doen.

Ongespecificeerde werkwoorden

Er wordt een werkwoord gegeven, maar waar het werkwoord precies voor dient is niet duidelijk. “Mijn vader maakt me bang” kan voor iemand betekenen dat je vader een geladen pistool tegen je hoofd houdt en het kan voor iemand anders betekenen dat je vader heel stil door de kamer sluipt voor een onschuldig spelletje.

Daarnaast bestaan er een aantal werkwoorden die van nature zo sterk zijn dat je niks anders hoeft te doen dan ze gewoon te gebruiken. Wanneer je deze woorden hoort kan je niks anders dan doen wat ze instrueren. Ze zijn dus sterk hypnotisch. Gebruik deze werkwoorden dus voor je bemoedigingen:

  • Ervaar
  • Onthoud
  • Weet
  • Laten gaan
  • Geniet
  • Begrijp
  • Ontdek
  • Geloof
  • Doe er moeite voor
  • Verbind
  • Integreer
  • Leer
  • Verwerk
  • Vertrouw
  • Toestaan
  • Verbeteren
  • Vernieuwen
  • Stel je eens voor. ‘Stel je voor’ is misschien wel de meest krachtige. Je kan de kracht ervan meemaken door dit in vraagvorm te gebruiken bij mensen. Bijvoorbeeld: “Kan je je voorstellen dat je met mij in een boom zit? Kan je een roze olifant voorstellen? Kan je jezelf als succesvol persoon voorstellen?” Kijk ook naar de “Wat als”- techniek, waar “Stel je voor” een onderdeel van is.
  • Hoe voelt het wanneer je contact maakt met dat deel in je lichaam wat het prettigst voelt?
  • Stel je eens voor dat je de vermogens had om het onbewuste van mensen te beïnvloeden.
  • Realiseer: “Realiseer hoe goed je bezig bent.” “Realiseer je je wel hoe goed je bezig bent?”
  • Besef: “Besef je wel dat je hier zo goed in bent?”
  • Voel (dat diep van binnen)
  • Maak goed contact met…
  • Denk dat/aan
  • Herken
  • Merk op
  • Word bewust van/dat
  • Ontwikkel
  • Kom erachter
  • Word
  • Bedenk
  • Herken
  • Begrijp het belang van
  • Zie
  • Doe dat
  • Visualiseer dat
  • En als je je ooit afvraagt…
  • Stop!
  • Sta toe dat
  • Los op
  • Ga
  • En dat zorgt ervoor dat…
  • Werk met…

Voeg je ze samen, dan kun je al heel eenvoudig hypnotische suggesties gaan toedienen. Speel eens met ongespecificeerde werkwoorden en nominalisaties:

Terwijl je nieuwe keuzes en beslissingen creëert… Kun je in verbinding raken en begrijpen en door te herinneren wat de ervaringen zijn die je fijn vindt en waarvan je leert, kun je nieuwe problemen oplossen… Op nieuwe manieren. Vertrouwen is een heel ontspannende gemoedstoestand, vol bronnen…

Speel ook eens met wat manieren waarop je deze suggesties op de toekomst kunt laten slaan:

Je kent dat gevoel. En je kunt je afvragen hoe snel al die dingen beschikbaar voor je zullen zijn. En terwijl je dat echt goed ervaart, vraag ik me af waar in je toekomst je al die zelfvertrouwen als eerste gaat voelen. De bronnen van al deze momenten (noem ze op) kunnen nu beschikbaar zijn en al die stappen richting die belangrijke toekomstige tijd. Je kunt jezelf in die toekomstige situaties voorstellen en die gevoelens van succes en zelfvertrouwen voelen.

Op welke manier gebruik jij ongespecificeerde werkwoorden en nominalisaties?

Tot slot hebben we nog gratis bronnen voor je:

Gerelateerde artikelen: ook interessant?

Bedankt voor het lezen. Reageer even hieronder en dan zal ik reageren. En... sharing is caring!